Jouw pechmelding: direct en snel opgepakt

Het zal je maar gebeuren: pech met jouw Multilease leaseauto. Daar zit je dus echt niet op te wachten. Gelukkig kun je er op rekenen dat onze experts klaar zitten om jou (en jouw leaseauto) weer op weg te helpen. Bij autopech én bij schade. Dit is hun verhaal!

Melding tijdens kantoortijden

Bel je ons servicenummer 088 - 088 0570 tijdens kantoortijden dan word je persoonlijk geholpen door onze eigen Multilease medewerkers. De kans is groot dat je Dick (Team Onderhoud) of Ronald (Team Schade) aan de lijn krijgt.

Autopech met jouw leaseauto

Oververhitting van de motor, lekke band en kapotte airco, dit zijn de meest voorkomende pech oorzaken in de zomer. Dick en zijn team hebben ze allemaal meerdere keren meegemaakt. Als er een pechmelding binnenkomt gaan ze direct aan de slag. Afhankelijk van de melding doen ze er, samen met de alarmcentrale, alles aan om jou zo veel mogelijk te helpen. Doel: jouw leaseauto zo snel als mogelijk weer aan de praat krijgen zodat jij verder kunt.

Schade aan jouw leaseauto

Waar je met pech vaak stilstaat, kun je met sommige schade gewoon verder rijden. Helaas komt het ook voor dat je met schade niet verder kunt. Als dit je overkomt, bel dan eerst de hulpdiensten en check of jij en anderen in orde zijn. Neem vervolgens contact op met ons. Ronald, medewerker Schade: “Een schade is vervelend en komt altijd ongelegen. Mocht het jou overkomen dan zullen wij je na de melding zoveel mogelijk ontzorgen. Betreft het een rijdbare schade dan verwijzen wij je naar een geselecteerd schadebedrijf. Kan de auto niet meer rijden dan wordt er een berger en vervangend vervoer geregeld zodat je zo snel mogelijk jouw weg weer kunt vervolgen. De meeste schades zijn meestal binnen een aantal dagen gemaakt. Gaat het langer duren dan word je daarvan door het schadebedrijf of ons op de hoogte gebracht.”

Melding buiten kantoortijden of vanuit het buitenland

Om je ook goed en snel van hulp te kunnen zijn buiten onze openingstijden worden spoedmeldingen opgepakt door onze partner Eurocross. De alarmcentrale is ook midden in de nacht te bereiken om jou te kunnen helpen. Ook zijn ze bekend in het buitenland en kunnen in meerdere talen uitleggen waarom jouw auto het niet doet. Geen overbodige luxe als je op vakantie strandt met je auto. Zij hebben dagelijks contact met onze afdelingen Onderhoud en Schade om jou zo goed als mogelijk van dienst te zijn. Waar je ook bent, je kunt er verzekerd van zijn dat wij voor je aan de slag gaan.

De uitdagingen waar onze afdelingen mee te maken hebben

Zomer 2022 staat voor de deur, de eerste zomer sinds tijden waar er (hopelijk) geen of nauwelijks Corona maatregelen zijn. In binnen- en buitenland (bij de ANWB kun je de actuele informatie hierover terugvinden). Velen hebben de vakantie al geboekt en tellen af om op reis te gaan. Onze afdelingen krijgen wel een aantal uitdagingen voor de kiezen. Want de wachttijden bij garages lopen op door personeelstekort en niet-leverbare onderdelen. Hetzelfde geldt voor schadeherstelbedrijven. En ook door Corona zijn er een stuk minder huurauto's beschikbaar die als vervangend vervoer ingezet kunen worden. In binnen- en buitenland.

Hoe verzekerd? Check je groene kaart

Onze hulpverleners helpen je in noodsituaties altijd, daar kun je van op aan. Wil jij weten hoe jouw leaseauto is verzekerd en waar je recht op hebt? Check dan je leasecontract, je groene kaart én de richtlijnen voor gebruik en onderhoud. De laatste twee zijn te vinden in de app 'Multilease | Voor leaserijders'. Staat er geen groene kaart in de app, dan is jouw auto via een andere partij verzekerd. Vraag dan je wagenparkbeheerder om hulp.

Meer informatie over Schade en Onderhoud

Op onze website en in onze app vind je meer informatie over Schade en Onderhoud. Heb je een vraag aan één van onze experts, stel 'm dan via ons contactformulier.

Misschien vind je dit ook interessant