Klanten beoordelen Multilease met een 8

  • Persoonlijk

  • Betrouwbaar

  • Snel

Onderhoud en reparatie

Onderhoud en reparatie leaseauto

Onderhoud of reparatie nodig aan jouw Multilease leaseauto? Je kan hiervoor terecht bij de dichtsbijzijnde merkdealer van jouw merk leaseauto. Lees hieronder wat mogelijk is. Vragen? Stel ze gerust aan Team Onderhoud.

Onderhoud of reparatie: zo geregeld

Jouw Multilease leaseauto geeft zelf aan als er onderhoud nodig is. Bij een melding van jouw auto kun je zelf direct een afspraak maken bij een officiële dealer van jouw merk leaseauto (in Nederland). Dit kan een vestiging zijn bij jou om de hoek, of dicht bij jouw werk: wat voor jou het beste uitkomt.

Contact met afdeling Onderhoud

Onderhouds- of reparatiekosten declareren

Maak jij kosten voor jouw Multilease leaseauto en schiet je deze in overleg met Multilease voor? Dan kun je deze kosten declareren via het declaratieformulier. 

Naar kosten declareren

Vragen over onderhoud en reparatie leaseauto

Hieronder lees je de vragen en antwoorden die onze afdeling Onderhoud vaak krijgt. Staat jouw vraag er niet tussen? Stel 'm dan hier.

 

Veelgestelde vragen over onderhoud en reparatie

Ik heb pech onderweg. Wat moet ik doen?

Waar je ook pech of schade aan jouw auto hebt, in binnen- of buitenland, probeer direct contact op te nemen met Multilease via telefoonnummer +31 88 088 0570. Wij noteren jouw gegevens en kunnen je doorverbinden met onze hulpdienst.

Hoe vaak moet mijn leaseauto voor onderhoud?

Jouw leasauto geeft zelf aan wanneer onderhoud nodig is. Onderhoud wordt altijd uitgevoerd volgens fabrieksschema, dit staat vaak ook aangegeven in het onderhoudsboekje. Deze kun je dus ook raadplegen. Krijg je geen melding en staat er in het onderhoudsboekje niks aangegeven, neem dan contact met ons op.

Mijn auto geeft geen melding voor een onderhoudsbeurt, wat nu?

Je kunt het onderhoudsboekje raadplegen voor het fabrieksschema. Hier staat aangegeven bij hoeveel kilometer of welke periode onderhoud nodig is. Neem contact met ons op als je er niet uit komt. 

Mag ik mijn leasauto ergens anders dan bij de merkdealer laten repareren?

Reparatie- en onderhoudswerkzaamheden mogen uitsluitend door een dealer van jouw automerk worden uitgevoerd. 

Als jouw auto ouder is dan drie jaar kun je voor reparatie- en onderhoudswerkzaamheden of een APK-keuring ook contact opnemen met één van onze bandenspecialisten.

Kan Multilease mij helpen als het lang duurt voordat er plaats is bij de dealer?

Wij kunnen voor je bemiddelen wanneer onderhoud of reparatie aan jouw auto spoedeisend is, bijvoorbeeld wanneer je met vakantie gaat en er een technisch mankement moet worden verholpen.

Ik heb een klacht over het uitgevoerde onderhoud. Waar meld ik dit?

Vervelend dat je niet tevreden bent over het uitgevoerde onderhoud. Meld jouw klacht in eerste instantie bij de dealer. Kom je er met de dealer niet uit, laat het ons dan weten.

Hoe vaak moet mijn auto naar de APK-keuring?

Hoe vaak en wanneer jouw auto APK gekeurd moet worden hangt af van de datum eerste toelating en brandstofsoort:

  • Is de datum eerste toelating na 1 januari 2005 en heeft de auto een benzine en/of een elektromotor? Dan is de eerste APK na 4 jaar, daarna twee keer na 2 jaar en daarna ieder jaar.
  • Is de datum eerste toelating na 1 janauri 2005 en heeft de auto een diesel, gas of andere motor (evt. in combinatie met elektrisch)? Dan is de eerste APK na 3 jaar en daarna ieder jaar.
  • Is de datum eerste toelating vóór 1 januari 2005? Dan is de eerste APK na 3 jaar en daarna ieder jaar.

Zodra jouw Multilease leaseauto toe is aan een APK ontvang jij (of jouw wagenparkbeheerder) van ons een bericht.

Stel jouw onderhoudsvraag aan onze afdeling Onderhoud.

Staat jouw vraag niet tussen bovenstaande vragen of heb je een specifieke vraag over jouw leaseauto die je eerst aan ons wilt stellen? Stel deze dan via onderstaand formulier. Onze afdeling Onderhoud gaat er direct mee aan de slag.

Stel jouw vraag aan Team Onderhoud hier