Schade aan jouw Multilease leaseauto, dit kun je doen!

Schade is al vervelend genoeg. Lees hier wat je moet doen als je schade aan jouw Multilease auto hebt:

 

Directe hulp: bel 24/7 088 - 088 0570

Heb je direct hulp nodig van Multilease, bel dan bovenstaand nummer. Zorg ervoor dat je jezelf en eventuele andere inzittenden eerst in veiligheid brengt.

Schade melden, zonder of met tegenpartij

Vul onderstaand formulier in om schade aan je leaseauto bij ons te melden. Lees hier wat je kunt doen bij schade waar een tegenpartij bij betrokken is:

  1. Vul samen met de tegenpartij het schadeaangifteformulier in en onderteken 'm beide
  2. Maak foto's van de schade en de plaats van het ongeval
  3. Noteer de gegevens van eventuele getuigen
  4. Meld de schade indien mogelijk direct telefonisch bij ons

Zorg ervoor dat je de schade binnen 24 uur na het ontstaan of ontdekken bij ons meldt. Heb je vragen, bellen kan ook op werkdagen naar 088 - 088 0570.

Schade melden bij Multilease
Welke schade wil je melden:
Eenzijdige schade
Upload vereisten
Ben je de vaste bestuurder van de auto?
Aanhef bestuurder
Tweezijdige schade
Upload vereisten
Upload vereisten
Upload vereisten
Ruitschade
Meld ruitschade telefonisch zodat je direct geholpen kunt worden: 088 - 088 0570. Kies vervolgens in het telefoonmenu:
  • voor de optie Ruitschade voor hulp in Nederland
  • voor de optie Schade melden voor hulp in het buitenland
Contactgegevens
Aanhef
Door dit bericht te versturen stem je in met ons privacybeleid

Ruitschade


Heb je een pitje of barst in de ruit of een kapotte autoruit? Voor het laten herstellen van ruitschade bel je met ons servicenummer: 088 - 088 0570. Ben je in Nederland kies dan voor de optie 'Ruitschade', je wordt dan direct doorverbonden met een ruitspecialist in de buurt die je verder kan helpen. Sta je in het buitenland met ruitschade, kies dan voor 'Schade melden', zodat wij of onze alarmcentrale jou direct verder kunnen helpen.

Waarborgfonds, bij schade door een onbekende tegenpartij


Heb je schade aan je leaseauto en is de dader spoorloos? Dan kun je proberen de schade te verhalen bij het waarborgfonds. Let op: hierbij is de schade afkomstig van een onbekend gebleven motorvoertuig, schade ontstaan door fiets of voetganger kan niet bij het waarborgfonds worden verhaald. Voer de volgende stappen direct na het ontdekken van de schade uit:

  • Verplaats je auto niet!
  • Doe direct aangifte bij de politie
  • Maak foto's van de schade en de omgeving
  • En zoek minimaal twee getuigen die gezien hebben dat je de auto onbeschadigd hebt achtergelaten en in de tussenliggende periode niet is verplaatst
  • Meld de schade bij ons, via bovenstaand formulier, of telefonisch via 088 - 088 0570.

Lees hier de stappen

Gebruikersschade bij inname


Ga je jouw leaseauto binnenkort inleveren? Bekijk dan vooraf of er schade op de auto zit en meldt deze bijtijds. Bekijk in het Multilease innameprotocol welke schade als acceptabel wordt gezien, de zogenoemde gebruikersschade, en welke schade nog gemeld moet worden voor inleveren. Heb je hierover vragen, stel deze dan gerust aan onze afdeling Schade.

Bekijk het innameprotocol

Veelgestelde vragen bij schade

Schade en diefstalpreventie

  • Ik heb schade onderweg. Wat moet ik doen?

    Heb je direct hulp nodig, bel dan 088 - 088 0570 (24/7). Natuurlijk nadat je jezelf en anderen in veiligheid hebt gebracht en indien nodig de hulpdiensten hebt gebeld. Onze medewerkers of de Multilease Alarmcentrale helpen jou verder.

    Kun je wel met de auto verder rijden, meld de schade dan binnen 1 werkdag bij ons. Dit kun je doen door het online schadeformulier in te vullen of tijdens kantoortijden telefonisch contact met ons op te nemen. Is er een tegenpartij bij betrokken, zorg er dan voor dat het schadeaangifteformulier compleet wordt ingevuld en door beide partijen wordt ondertekend. Zie ook de veelgestelde vraag 'Wat is tweezijdige schade?'.

  • Ik heb ruitschade, wat moet ik doen?

    Ben je in Nederland? Bel dan naar 088 - 088 0570 en kies voor optie 2 'Ruitschade'. Je wordt direct door een ruitspecialist bij jou in de buurt geholpen.

    Ben je in het buitenland? Bel dan ook bovenstaand nummer, maar kies voor onze afdeling Schade (Schade melden). Op basis van jouw exacte locatie helpen wij of onze alarmcentrale je verder.

  • Wat is eenzijdige schade?

    Eenzijdige schade is schade waar geen tegenpartij bij betrokken is. Dit kan zijn omdat je een paaltje over het hoofd hebt gezien, maar ook als er een kras op je auto zit waarbij de dader onbekend is.

  • Wat is tweezijdige schade?

    Tweezijdige schade is schade waar een tegenpartij bij betrokken is, dit kan een andere auto zijn, maar ook een fietser. Samen vul je het schadeaangifteformulier in. Zorg ervoor dat je deze ook beide ondertekent en dat je foto's maakt van de schade en de situatie. En als er getuigen zijn, noteer dan ook hun gegevens.

  • Wanneer geldt mijn eigen risico en wanneer niet?

    Als je schade rijdt en de schade is niet verhaalbaar bij een andere partij, wordt een deel van de schadekosten aan jou belast. Dit is het eigen risico. De hoogte van het eigen risico is vooraf bepaald en kun je terugvinden op jouw leasecontract. Wordt de schade toch verhaald terwijl het eigen risico al in rekening is gebracht, dan storten wij dit netjes aan je terug. Daar kun je zeker van zijn.

  • Gaat ruitschade ten koste van mijn eigen risico?

    Dat hangt van de ruitschade af. Sterretjes of putjes in de ruit kunnen vaak eenvoudig worden gerepareerd. Als de auto via Multilease is verzekerd is dit gratis. Moet de ruit vervangen worden, dan wordt wel een eigen risico in rekening gebracht. Het bedrag kun je terugvinden op jouw leaseovereenkomst.

    Als de auto niet via Multilease is verzekerd, zijn de voorwaarden afhankelijk van jouw verzekeraar. Kijk hiervoor op de groene kaart van de auto of informeer bij jouw wagenparkbeheerder of verzekeraar.

  • Hoe lang duurt het voordat mijn schade is afgehandeld?

    Wij proberen dit zo snel mogelijk voor jou te doen. Schade is immers geen pretje. De schade aan jouw auto wordt hersteld door schadeherstelbedrijven waar wij goede afspraken mee hebben. De duur van de afhandeling is afhankelijk van het soort schade en de schadeoorzaak. Heb je vragen, stel ze ons gerust.

  • Heeft schade invloed op mijn no-claim?

    Bij een autoverzekering die je via Multilease hebt afgesloten, heeft schade geen invloed op de no-claim gedurende de periode dat jouw contract loopt.

  • Wat kan ik doen om de kans op diefstal uit mijn leaseauto te beperken?

    Je kunt de kans op inbraak en diefstal uit jouw leaseauto beperken door:

    • Geen waardevolle spullen in je auto te laten liggen, ook niet uit het zicht in de kofferbak.
    • Autopapieren, brandstof- of laadpas niet in het zicht te laten liggen.
    • Portieren, ramen en kofferbak altijd af te sluiten bij het verlaten van de auto.
    • Parkeer de auto op een goed verlichte, drukke plek of in een bewaakte parkeergarage.
    • Leg de autosleutel binnen niet vlak bij de voordeur van jouw woning.
    • Laat autosleutels nooit onbeheerd achter waar anderen er bij kunnen.
       

    Wordt er toch ingebroken in jouw auto, doe dan aangifte bij de politie en neem telefonisch contact op met onze afdeling Schade (088 - 088 0570).

  • Ik wil een schadevrijverklaring, hoe werkt dit?

    Heb je voor jouw autoverzekering een schadevrijverklaring nodig (soms ook royementsverklaring, schadeverklaring, schadeverledenverklaring of leaseverklaring genoemd)? Vul dan online het aanvraagformulier in, let er hierbij op dat je alle, via Multilease geleasde auto's en de perioden dat je hierin gereden hebt, invult.

    Naar formulier Schadevrijverklaring aanvragen

Stel jouw vraag aan onze afdeling Schade

Staat het antwoord op jouw vraag niet tussen onze veelgestelde vragen? Stel 'm dan aan onze afdeling Schade door hieronder een berichtje achter te laten:

Stel jouw vraag aan de afdeling Schade
Door dit bericht te versturen, stem je in met ons privacybeleid.