Kijkje achter de schermen bij salessupport en applicatiebeheer
In het werk dat Martijn doet, krijgt hij veel te maken met verschillende processen en systemen. “Binnen de afdeling zijn wij een tussenpersoon voor onze klanten en ook de interne organisatie. Wij zorgen ervoor dat de verschillende systemen en processen op elkaar aansluiten en dat dit zo soepel mogelijk verloopt. We begeleiden dit waar dat nodig is.”
App ‘Multilease - Voor de leaserijders’
Sinds een aantal jaar is er speciaal voor de leaserijders van Multilease een app ontwikkeld. De app is een van de applicaties die Martijn beheert. Met de app maken we het onze leaserijders zo gemakkelijk mogelijk. In deze app vinden zij allerlei praktische en handige informatie terug over hun leaseauto. Je kunt hierbij denken aan de contractgegevens, groene kaart, onderhoudsgeschiedenis, boetes en eventuele gereden schades van de leaseauto.
Sinds kort is het ook mogelijk om de huidige kilometerstand door te geven via de app. Voorheen was het alleen mogelijk om deze gegevens via een formulier te wijzigen. Wanneer je een nieuwe leaseauto besteld, is de verwachte levertijd ook zichtbaar gemaakt. Vorig jaar is de app in een nieuw jasje gestoken en kan je nu zelfs via de app in bezwaar gaan tegen een boete. Met de app hebben leaserijders dus altijd en overal alle autogegevens bij de hand.
i-Wise/online Mijn Multilease wagenparkomgeving
Onze wagenparkbeheerders krijgen allemaal een eigen account op de online wagenparkomgeving ‘Mijn Multilease’. Wanneer er een aanvraag binnenkomt kijk ik of de gegevens kloppen en overeenkomen. Vervolgens geef ik de wagenparkbeheerders toestemming, zodat zij een account kunnen aanmaken. Zij ontvangen een e-mail met daarin een instructie over het activeren van hun account en hoe ze met de online omgeving kunnen werken.
In de online omgeving zien zij in een dashboard een totaaloverzicht van hun vloot. Handig, want zo hebben wagenparkbeheerders toegang tot nog meer gedetailleerde informatie over het aantal personenauto’s en bedrijfswagens. Per leaseauto zijn de volgende onderdelen in te zien: boetes, aantal gereden kilometers, brandstof-of energieverbruik, onderhoud, schades en facturen.
Een andere handige functionaliteit is het uitdraaien van verschillende overzichten. Zo is er een overzicht waarin de te verwachten kosten van de resterende looptijd van de auto zijn opgenomen. Dit schept duidelijkheid voor ons en voor de klant, zodat deze niet voor verrassingen komt te staan.
De afgelopen jaren zijn er veel veranderingen geweest omtrent bijtelling. Met het bijtellingsoverzicht wordt duidelijk hoeveel procent bijtelling er over de jaren betaald is. Dit is per jaar inzichtelijk gemaakt en geeft een meerwaarde voor de salarisadministratie. Zo weten ze wie welke bijtelling moest betalen.
Het dienstverlenende karakter is het leukste van mijn werk, ervoor zorgen dat de vragen en problemen van klanten en collega’s opgelost worden geeft veel voldoening.

Mobiliteitsregeling
Voor een aantal klanten maken we een mobiliteitsregeling. Daarmee kan een leaserijder zelf zijn of haar leaseauto samenstellen middels een online portaal. Op basis van het beschikbare budget, CO2-uitstoot en brandstofsoort, worden aan de berijders, leaseauto’s getoond die passen bij hun situatie. Uiteraard houden we hierbij ook rekening met de individuele wensen van de klant, zoals de keuze voor wat betreft bekleding, kleur en aanvullende opties.
Verbinder
Naast het bedienen van onze klanten doen we ook veel voor de interne organisatie van Multilease. We zijn de verbinder tussen de onderlinge afdelingen. In onze dagelijkse werkzaamheden hebben we veel te maken met allerlei systemen en software. Voor ieder systeem of software is er vaak een net iets ander proces van kracht. Het is aan ons om ervoor te zorgen dat dit zo soepel mogelijk in elkaar overloopt en waar nodig dit bij te sturen of te begeleiden. Vanuit de leverancier weten we vaak al van te voren dat er nieuwe functionaliteit aankomt. Dit vraagt om een proactieve houding vanuit ons. Op deze manier kunnen we voortijdig voorsorteren en eventuele (technische) problemen ondervangen. Vervolgens rollen we de structuur uit op de werkvloer.